Proč byste se měli zaměřit na sociální sítě?

Proč byste se měli zaměřit na sociální sítě?

Sociální sítě jsou dnes již důležitou součástí každého podnikání a musíte s nimi počítat. Ten, kdo nemá firemní profil, jako by nebyl. Jak ale správně vést sociální sítě a dosáhnout nejen na vaše zákazníky, ale i nové klienty? Ukážeme pár základních bodů, které vám pomohou při správě sítí.

Nejprve je důležité určit si váš osobní cíl a to, čeho chcete na sítích dosáhnout? Potřebujete oslovit nové zákazníky? Prodat více určitého produktu? Nebo chcete zkrátka co nejvíce rozšířit okruh svých fanoušků a seznámit je s oblastí vašeho podnikání? Stanovte si přesný cíl, ke kterému postupem času dojdete.

Plánujte

Poté si naplánujte jednotlivé kroky. Je dobré na začátku udělat brainstorming s vaším nebližším týmem, který vám může poskytnout nový pohled na to, jak lidé na sociálních sítích fungují. Určete si, jakým způsobem chcete komunikovat, budete tykat či vykat? Preferujete profesionální fotky nebo vám stačí grafika? A jaké formáty příspěvků budete vypouštět ven?

Přečtěte si také: NOVÝ ZÁKONÍK ZPŘÍSŇUJE PRAVIDLA PRO DODRŽOVÁNÍ ODPOČINKU

Dávejte lidem obsah, ne jen prázdnou formu

Každý příspěvek, a to v jakékoliv formě, by měl mít pro čtenáře nějakou výpovědní hodnotu a měl ho nějak obohatit. Lidi opravdu nebaví čtení neustále stejných postů o slevách, počasí nebo menu. Když ale tyto informace zabalíte do sdělení, které pro ně samotné má smysl a nějak je zaujme, máte vyhráno. Texty zkrátka příspěvky táhnou.

Analyzujte a reagujte

Pečlivě sledujte, jak si vaše příspěvky vedou. Má fotka se štěňátky mnohem větší úspěch než fotka kávy? Samozřejmě, a vy byste měli cílit na to, abyste dle toho, co funguje, dělali další posty. Čím větší dosah, tím větší aktivita a případné prodeje.

Přečtěte si také: Mýty o investování a jak je to doopravdy