Jak uspět v boji aneb přesvědčte kohokoliv
V podnikání musíte mít ostré lokty. To je však veřejné tajemství. Lidé, kteří nemají podnikatelské buňky se ve světě podnikání nemohou uchytit. Aby člověk v tomto často nemilosrdném světě vyhrál, nesmí se bát a často musí riskovat, respektive počítat s jakousi nejistotou. A taktéž je dobré, když umí přesvědčovat lidi. Jen tak se uspěje nejen v konkurenčním boji. Otázkou ale zůstává, jak tedy kohokoliv přesvědčit, aby se třeba dal na naši stranu?
Obecně platí, že pakliže chcete uspět, respektive pakliže chcete být vítězi v dané situaci, je nejdříve potřebné ovládnout své emoce a začít myslet strategicky. Do toho se vyplatí dodržovat několik zásad, které vás přivedou k vítězství.
Poznejte svého protivníka
Vůbec nejdůležitějším pravidlem, na které je třeba pamatovat, pakliže se pouštíte do boje s konkurentem nebo s kýmkoliv jiným je, že musíte svého protivníka poznat. Nejen ve světě podnikání platí, že čím více o protivníkovi víte, tím více se do něj dokážete vcítit a tím více dokážete uvažovat podobně jako on samotný.
Hlavně věřte sami sobě
Nikdy nemůžete uspět, a to ani v konkurenčním boji, pakliže si nebudete věřit. Pokud si totiž nebudete věřit vy, nikdo jiný vám věřit nebude. To věděla už i hollywoodská star Marilyn Monroe, která se zmiňovanou větou proslavila. Každý člověk, ať už je to podnikatel nebo ne, by měl vždy vstupovat do diskuze nebo jakéhokoli boje s optimismem a taktéž vírou v to, že to zvládne. To je jeden z dalších klíčů k úspěchu.
Nejdřív myslete, poté mluvte
Největší chybou, které se v takových situacích dopouštíme je, že vypouštíme věty z úst naprosto bez rozmyslu. Jenže abychom uspěli, je nutné pečlivě volit svá slova čili nejdříve myslet a poté mluvit. Pokud to budete praktikovat obráceně, mohlo by se nám to vymstít.