První zákazníci jsou nejdůležitější. Jak je hned na začátku získat?
Začátky podnikání jsou obtížné ve všech směrech, jedním z nich je oslovení potenciálních zákazníků. Právě první zákazníci jsou často nejdůležitější složkou, protože se snadno stanou vaší stabilní základnou a případně i marketingovým nástrojem. Jak je tedy na začátku podnikání získat na svou stranu?
V čem všem vám pomohou první zákazníci kromě většího sebevědomí na startu podnikání? Nejedná se pouze o koncové články vašich produktů nebo služeb, ale o důležité nástroje vašeho rozvoje, úspěchu i výdělku.
Zpětná vazba
Prvním důležitým bodem, který vám první zákazníci velmi rádi poskytnou, je zpětná vazba či recenze na váš produkt nebo službu. Už na začátku můžete doladit mouchy a upravit vše tak, abyste splnili požadavky vašich zákazníků. I tím, že zohledníte tyto recenze a feedback, ukážete, že vám na potřebách koncových zákazníků záleží. Uvidíte, že i tuto zdánlivou maličkost lidé ocení.
Přečtěte si také: Bezpečnost práce jako stále důležitější téma.
Doporučení
U prvních lidí, kteří u vás nakoupí, si začnou produkty žít svým vlastním životem. Možná se zákazníci zmíní svým známým a přátelům a doporučí jim vaši značku, možná přímo nakoupí další věci jako dárky a také je možné, že si vás zkrátka zamilují a stanou se stálými a věrnými nákupčími.
Jak je získáte?
Na začátku podnikání vaši značku ještě mnoho lidí nezná, a tak je potřeba rozhodit sítě. A to přímo na sítě. Sociální sítě mají to kouzlo, že nikdy nevíte, podle jakého algoritmu se váš profil bude zobrazovat, a tak se můžete stát úplnou náhodu nejvíce navštěvovaným profilem. Nebojte se do sociálních sítí opravdu ponořit a vytvořit zde místo, kde se lidé něco dozví a budou zde chtít chodit. Buďte také sami aktivními uživateli, takže komentujte, pište a klidně zkuste radit či doporučit svůj produkt.
Přečtěte si také: Franchising a jeho nabídka v Česku.