Jak dobře máte zvládnutý time management?
Time management je důležitým uměním každého podnikatele. Dobrá organizace času vám umožní stíhat přes den vše důležité a zároveň mít prostor také pro zábavu a relax. Pokud máte pocit, že se pořád za něčím honíte a nestíháte, ukážeme vám, jak si lze jednoduše rozvrhnout čas. Zlepšíte tím nejen svůj denní rozvrh, ale i efektivitu práce.
Plánování
Alfou a omegou celého time managementu je logicky plánování. Vždy v pondělí nebo v neděli si sedněte k diáři a podívejte si, co vás který den čeká. Odhadněte také, jak dlouho vám jednotlivé události či setkání zaberou, a dle toho můžete přidat další schůzky nebo úkoly.
Přečtěte si také: NEZAMĚSTNANOST SE STÁLE DRŽÍ NÍZKO
Takzvaný TO-DO list
Od velkých plánů přejdeme ke konkrétnímu pracovnímu dni. Vypište si seznam jednotlivých úkolů, které musíte ten den stihnout. Můžete si klidně udělat jakousi hierarchii podle důležitosti úkolů. Jakmile budete úkoly plnit, můžete svůj seznam odškrtávat. Díky tomu budete přesně vědět, co vás ten den čeká a co je ještě potřeba stihnout. Touha po odškrtávání vás bude motivovat k rychlejšímu plnění úkolů, čímž vám ke konci dne zbyde více času pro sebe.
Kdy se vám pracuje nejlépe?
Time management velmi ovlivňuje to, ve kterou denní dobu se vám nejlépe pracuje. Pokud jste spíše ranní ptáčata, naplánujte si své aktivity spíše v dopoledních hodinách, a to včetně schůzek a meetingů. Můžete také spojit příjemné s užitečným, kdy si naplánujete setkání u snídaně či oběda. Budete mít takto vyřízené dvě mouchy jednou ranou.
Aplikace pro time management
S plánováním a organizací času vám mohou pomoci také některé aplikace, jako je Asana, Trello nebo Freedom. Pro lepší orientaci ve firmě nebo týmu vám pomohou také sdílené kalendáře.
Přečtěte si také: Jak zlepšit zaběhnuté obchodní procesy?