Vyšší výkonnost v práci

Jak docílit vyšší výkonnosti nejen v práci?

Po vánočních svátcích má spousta lidí problém znovu se nastartovat a skočit do pracovního režimu, který po nich začátek nového roku vyžaduje. Pokud se aktuálně potýkáte s prokrastinací nebo nedostatkem energie, poradíme vám, jak s nimi zatočit.

Určete si priority

Naučte se efektivně ovládat svůj time management. Pracujte primárně na tom, co je zrovna nejdůležitější a co opravdu nepočká. Všechno ostatní můžete prozatím odložit stranou. Jak ale poznat, co je skutečně důležité? Stanovte si konkrétní cíle a těch se držte. Podle nich poznáte, na co byste se měli zaměřit jako první.

Nezapomínejte si dělat pravidelné přestávky

Zkuste aplikovat systém zvaný Pomodro. Jedná se o techniku s 25minutovými bloky, během kterých intenzivně pracujete. Následuje pětiminutová pauza, ve které si můžete uvařit kávu či vyřídit soukromé hovory. Pokud se vám 25 minut zdá jako krátká doba na práci, můžete jednotlivé bloky prodloužit na 60 či 90 minut a poté si dopřát delší, patnáctiminutovou přestávku.

Dopřejte si šlofíka

Dopřát si krátkého šlofíka má zásadní dopad na fungování našeho organismu. Pokud cítíte únavu a máte tu možnost, dopřejte si 10 až 20minutový spánek. Dobijete si tím baterky a lépe se budete soustředit na úkoly, které vás ten den ještě čekají. Nezapomeňte si však nastavit budík, abyste nezaspali a nerozhodili si tím celý svůj režim.

Naučte se říkat ne

Říkejte ne kdykoliv je to možné a ano říkejte pouze tehdy, když je to opravdu nezbytné. Tak zní základní pravidlo managementu. Nejčastějším důvodem, proč nic nestíháme, je skutečnost, že od nás někdo stále něco požaduje a my se snažíme vyhovět všem za každou cenu.   

Delegujte

Tip, který úzce souvisí s předchozím bodem. Naučte se přenášet úkoly a odpovědnost na ostatní a nesnažte se všechno zvládnout sami. To platí nejen v práci, kde delegování využijete zřejmě nejčastěji, ale také kdekoliv jinde. Mnozí lidé však mají s delegováním problém. Buď jednoduše nevědí jak na to, nenapadne je to nebo usoudí, že by práci zvládli sami daleko lépe. Delegování vám však ušetří spoustu času a ulehčíte tím především sami sobě ve chvíli, kdy to budete nejvíce potřebovat.