Kreativní, ale seriózní. Při tvorbě značky se držte jasných pravidel

Kreativní, ale seriózní. Při tvorbě značky se držte jasných pravidel

Pokud jste našli jedinečný produkt, který trh postrádá, a myslíte si, že by vám mohl přinést slušný výdělek, máte vyhráno jen napůl. V současné záplavě značek totiž lidé potřebují něco šokujícího, co je zaujme, ohromí nebo jen vzbudí pocit potřeby či líbivosti. Budování značky je proto během na dlouho trať a nic byste neměli podcenit.  

Spolehlivost a důvěra 

Před tím, než se do obchodování pustíte, se zeptejte sami sebe, zdali produkt, který prodáváte je natolik dobrý, abyste si ho sami koupili. Mohou vám spotřebitelé důvěřovat? Jste spolehlivý a dokážete plnit všechny své závazky? Jen taková firma totiž na trhu dlouhodobě obstojí. V opačném případě přijdou na řadu negativní hodnocení, ať už produktu, služby nebo samotné firmy, a to je jen začátek konce.  

Sledujte cílovou skupinu 

Logo, slogan a další prvky nevytváříte pro sebe, ale pro cílovou skupinu. Uvažujte proto hlavně nad tím, kdo bude váš produkt či službu nejčastěji pořizovat. Zatímco mladí lidé více oceňují originalitu, šokování a pestré barvy, senioři si potrpí na tradici, jednoduchost a češtinu.  

Odlište se od konkurence 

Spousta dalších má určitě stejný nebo alespoň podobný nápad jako vy. Pokud ještě nikdo s podobným produktem nebo službou nepřišel, je jen otázkou času, kdy vás někdo okopíruje. Nevsázejte proto na složitá loga a dlouhé slogany. Buďte přímí, jasní a dejte najevo, že jste jiní než konkurence. Odlišovat vás nemusí jen logo, ale také strategie, přístup k zákazníkům a komunikace s nimi. Přemýšlejte například nad novou možností budování vzájemného vztahu.  

Dejte značce příběh 

Logo, které nedává smysl, je prázdné a neefektivní. Vtiskněte do značky vlastní příběh. Informujte o svých začátcích, které působí lidsky a zákazník na ně slyší lépe než na obecná hesla. Vyhlaste veřejně své plány, cíle a průběžně informujte o tom, jak si vedete. Není třeba se zákazníkem sdílet podrobně váš zisk, ale například inovaci produktu nebo zlepšení služby. Ukažte, že se posouváte kupředu a na názoru zákazníků vám záleží.