Snažíte se rozjet svůj vlastní byznys? Máme tipy pro malé značky!

Snažíte se vybudovat vlastní značku? To bývá velmi finančně nákladné, především na začátku, kdy jsou náklady značně vyšší než příjmy. Pokud chcete, aby vaše značka nějak vypadala a reprezentovala se vůči zákazníkům co nejlépe, je nutné dát vaši značce kabát.

To většinou zaštiťují agentury nebo grafici, kteří vytvoří pro značku tzv. brand manuál neboli komplexní balík prvků, které reprezentují danou značku. Tyto prvky značka využívá potom napříč komunikací, balení, na sítích apod. a díky tomu ji její zákazníci rozeznají. My vám dnes přinášíme tipy na to, jak si základní brand manuál vytvoříte i sami, než se rozhodnete investovat do toho od profesionálů.

1.  Vytvoření vlastního brand manuálu

Prvky, které reprezentují vaší značku, a kterých si zákazník všimne v podstatě hned je vizuál. K němu patří písmo, barvy, logo, apod. Do začátku stačí si jej vytvořit v dostupných a intuitivních programech (např. Canva). Promyslete si barvy, které se s vaší značkou budou spojovat, písmo, které budete používat a vyskládejte si prvotní prvky vaší značky.

2.  Mít reprezentativní značku nemusí být drahé

Tyto prvky poté můžete využít ve svůj prospěch a dát své značce luxusní punc. Vypadá jinak, když k vám dorazí balíček s objednaným produktem a je krabice má na sobě potisk značky, uvnitř je produkt zabalen v papíře s potiskem značky a z balíčku na vás kouká děkovací kartička. Toto všechno si ale můžete vlastnoručně vyrobit za minimální náklady!

3.  Použijte dostupné prostředky

Využijte brand manuál, který jste si vytvořili a vytvořte si vlastní krabice s názvem vaší značky. Stačí vám na to obyčejná kartonová krabice a razítko. Stejným způsobem si můžete vyrobit vlastní potištěné papíry na balení produktů (případně logo na tyto papíry můžete vytisknout na tiskárně), stužky, visačky, nálepky apod. Ve stejném programu, jako jste si vytvořili brand manuál můžete navrhnout i děkovací kartičky nebo návod k používání. Inspiraci najdete třeba na Pinterestu.