Steve Jobs radí, jak psát správně e-maily

Steve Jobs radí, jak psát správně e-maily

Sice už nežijeme v dobách, kdy jsme museli psát dopisy nebo je dokonce posílat po poštovních holubech, ale stále žijeme v době, kdy je třeba komunikovat i prostřednictvím něčeho podobného jako jsou dopisy, a sice prostřednictvím e-mailů. Na e-mailovou komunikaci se dnes nezapomíná, právě naopak – preferuje se jak mezi zaměstnanci, tak při navazování nových spoluprací. Lidé dnes nemají chuť obvolávat nespočetně mnoho lidí, raději jim hromadně pošlou e-mail. Jenže takový e-mail musí leccos splňovat, pokud má zaujmout a člověka přesvědčit.  

Sám Steve Jobs si byl moc dobře vědom toho, jak je správně napsaný e-mail důležitý. Moc dobře věděl, že správně napsaný e-mail může vybudovat skvělé vztahy mezi firmou a zákazníkem a že může takový e-mail být skvělý i při navazování nových spoluprací. Jen musí být napsán tak, aby v příjemci odesílatel vzbudil důvěru a zároveň pozornost či vědomí, že se jedná o důležitý e-mail, který není dobré přehlédnout.  

Pokud chcete příjemce zaujmout už na první přečtení, v ideálním případě byste měli daného člověka oslovit jménem. To je první lekce, kterou otestoval sám Steve Jobs.  

Kvalita má vliv na vnímání e-mailu 

Při psaní e-mailu byste měli dbát na kvalitu napsaného textu, to je další rada, kterou vypustil z úst Steve Jobs. Právě on si moc dobře uvědomoval, že kvalita má do jisté míry vliv na to, jak bude příjemce e-mail vnímat. Klaďte důraz hlavně na interpunkci, velká písmena, nezapomínejte na gramatickou správnost a na kontrolu, abyste se vyhnuli zbytečným překlepům.  

Držte své emoce na uzdě 

Žádný člověk nemá zájem o to, aby se na něj doléhalo prostřednictvím e-mailu či aby si odesílatel v e-mailu vyléval své pocity a emoce. Buďte v e-mailu profesionální a emoce do textu rozhodně nezatahujte. Dávejte si taky pozor na to, aby text nebyl emočně zabarven.  

Důležité je i správné ukončení 

Žádný e-mail neposílejte otevřený, ideálně ho řádně ukončete. I pozdrav na konci e-mailu je důležitý, myslete na to.